حداکثر عمق زنی فلزیاب

حداکثر عمق زنی فلزیاب

حداکثر عمق زنی فلزیاب

در این مقاله قصد داریم در رابطه با دستگاه فلزیاب و اینکه حداکثر عمق زنی فلزیاب ها چقدر است اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

دستگاه فلزیاب وسیله ای برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی شده درون زمین و دیوار است. فلزیاب یک میدان مغناطیسی در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می کند. در زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی تغییر یافته و دستگاه با احساس این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک خود می شود و آن را آشکار می کند.

هرچه شدت میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشد عمق کشف فلز بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به جنس فلز و اندازه وشکل فلز تغییر می کند.

به عبارت دیگر می توان گفت فلزیاب ها ابزارهای الکترونیکی و یا مکانیکی هستند، که بر اساس قوانین مختلف فیزیکی بسته به کاربرد و میزان حساسیت و نوع کاربرد حساسیت نشان می دهند و امکان کشف فلزات مدفون در خاک و یا دیگر اجسام را ممکن می سازند.

کار با فلزیاب های معمولی و نیمه حرفه ای ساده است. وقتی دستگاه روشن شود قسمت سیم پیچ آن را به آرامی روی منطقه ی دلخواه جستجو کرده و به طرف جلو و عقب حرکت می دهیم. هنگامی که دستگاه از روی یک فلز عبور می کند دستگاه با ارسال یک علامت صوتی وجود آن را مشخص می کند. دستگاه های پیشرفته نوع فلز و عمقی که فلز در آنجا قرار دارد را توسط صفحه نمایش کوچک نمایش می دهند.

 

حداکثر عمق زنی فلزیاب
حداکثر عمق زنی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در ارزان فلزیاب۰۹۱۹۷۹۷۷3۷۷

 

عوامل تاثیرگذار بر عمق زنی فلزیاب

عمق زنی یک دستگاه توسط چندین عامل تعیین می‌شود:

  1. نوع فلز: برخی فلزات بیشتر از دیگرانی به میدان مغناطیسی پاسخ می‌دهند. برای مثال، طلا که یک فلز با ارزش است، به میدان‌های مغناطیسی کمتری پاسخ می‌دهد و بنابراین برای یافتن آن نیاز به دستگاه با عمق زنی بیشتری است.
  2. اندازه فلز: اندازه قطعه فلزی که قرار است شناسایی شود نیز بر عمق زنی تاثیر می‌گذارد. قطعات بزرگتر فلز، میدان مغناطیسی قوی‌تری ایجاد می‌کنند و بنابراین از عمق بیشتری قابل شناسایی هستند.
  3. کیفیت دستگاه: سیستم های با کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته‌تر، می‌توانند فلزات را در عمق‌های بیشتری شناسایی کنند.
  4. شرایط زمین: شرایط زمین نیز می‌تواند بر عمق زنی دستگاه تاثیر بگذارد. برای مثال، خاک‌های شور یا خاک‌هایی که حاوی مواد معدنی هستند ممکن است باعث کاهش عمق زنی سیستم شوند.

 

بیشترین عمق طلایاب چقدر است؟

اکثر طلایاب ها قادر به شناسایی و تشخیص نوع فلز در عمق 20 تا 30 متری هستند. همچنین پیشرفته ترین فلزیاب ها نیز قادرند فلزات را از یکدیگر تشخیص دهند. طلایاب ها برخی از فلزات را موقعیت یابی می کنند، اما نمی توانند فلزات باارزش را از فلزات معمولی تشخیص دهند. همچنین برای شناسایی و رد کردن غذاهای فاسد شده توسط اجسام فلزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

حداکثر عمق زنی فلزیاب
حداکثر عمق زنی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در ارزان فلزیاب۰۹۱۹۷۹۷۷3۷۷

 

طریقه عمق زنی فلزیاب

عمق زنی دستگاه بستگی به چندین عامل دارد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

  1. نوع سیستم : در صورتی که دستگاه از نوع آنتنی باشد، مقدار عمق زنی با چرخش حرکت آنتن توسط دستگاه مشخص می‌شود. همچنین در سیستم های تصویری، اندازه عمق بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود و اپراتور از این طریق متوجه فاصله فلز از سطح زمین خواهد شد.
  2. قفل یا چرخش: قفل اول یا چرخش اول به معنی نقطه اصلی هدف است. اولین چرخش ۹۰ درجه در ردیاب‌های تک آنتن بیانگر وجود فلز و نقطه اصلی است. فاصله بین دو قفل مساوی با عمق هدف است. فاصله بین هر دو چرخش مساوی با عمق هدف است.
  3. اندازه فلز: اندازه فلز هدف تاثیر بسزایی در عمق زنی دستگاه دارد. هر چقدر میزان فلز هدف بزرگتر باشد، توانایی جست و جوی سیستم در عمق‌های بیشتر برای آن هدف افزایش پیدا می‌کند.
  4. تنظیمات سطح و حجم: افزایش قدرت علائم برای کاوش یک هدف کوچک در عمق زیاد با تعیین تنظیمات سطح و حجم برای یک هدف کوچک موجب می‌شود که سیستم حساسیت بیشتری نسبت به آن هدف کوچک داشته باشد.
  5. سنسور یا coil: یک اصل کلی در مورد سیستم‌ ها انتخاب قطر سنسور یا coil است که هر چقدر قطر سنسور یا coil بیشتر باشد عمق نفوذ سیستم بیشتر می‌شود و حساسیت دستگاه به اجسام کوچکتر کمتر می‌شود.

به طور کلی، عمق زنی دستگاه بستگی به ترکیبی از عوامل فوق دارد و می‌توان با توجه به نیازهای خاص، تنظیمات مناسب را انجام داد.

 

حداکثر عمق زنی فلزیاب
حداکثر عمق زنی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در ارزان فلزیاب۰۹۱۹۷۹۷۷3۷۷

 

نحوه تخمین عمق توسط دستگاه :

دستگاه ها با استفاده از میدان‌ های مغناطیسی کار می‌کنند. وقتی سیستم روشن می‌شود، دستگاه سیگنالی به طرف زمین منتشر می‌کند. فلزات نیز به دلیل داشتن میدان مغناطیسی، سیگنالی را بازتاب می‌کنند. دستگاه سپس اختلاف طول سیگنال‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و بر اساس آن عمق فلز را تخمین می‌زند.

برای دستگاه های تک آنتن، از نقطه اصلی هدف به سمت بیرون حرکت می‌کنیم و اولین گردش 90 درجه بیانگر تعیین عمق است. یعنی فاصله بین اولین چرخش 90 درجه با دومین چرخش 90 درجه مساوی با عمق هدف است.

برای سیستم های دو آنتن، اپراتور از نقطه اصلی هدف به آرامی شروع به حرکت و راه رفتن می‌کند تا زمانی که دوباره آنتن قفل شود. قفل دوم تا نقطه اصلی هدف را اندازه‌گیری می‌کنیم که عمق هدف بدست می‌آید. در واقع فاصله بین دو قفل مساوی با عمق هدف است.

لطفاً توجه داشته باشید که این روش‌ها تقریبی هستند و دقت آن‌ها ممکن است بستگی به شرایط خاص داشته باشد.

نتیجه‌گیری

حداکثر عمق زنی فلزیاب بستگی به مجموعه‌ ای از عوامل دارد و ممکن است بین مدل‌ های مختلف تفاوت داشته باشد. برای به حداکثر رساندن عمق زنی، استفاده از دستگاه با کیفیت بالا و درک صحیح از شرایط زمین و نوع فلز مورد نظر می‌تواند مفید باشد.

 

 

 

زرشناسان خرید فلزیاب پین پوینتر در دیجی کالازرشناساناگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید،
همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت زرشناسان با ما در ارتباط باشید.
اینستاگرام زرشناسان
تلگرام زرشناسان

سوالکده (سوالات متداول فلزیاب)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


پروژه ها


فلزیاب آژاکس
جت اسکن مدل Z300
ردیاب تام ایکس 60
ردیاب ST 3000
ردیاب لوکاتورز ایکس ۶
ردیاب گلد هانترgold hunter

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
تماس با ما