فلزیاب اسکنر چیست؟

فلزیاب اسکنر چیست؟

فلزیاب اسکنر چیست؟

درون زمین، پر از اجسام کشف نشده و دست نخورده است. از سالها پیش به شکل های مختلفی. دفینه هایی در زیر زمین پنهان شده اند. که بسیاری از آنها از ارزش بالایی نیز برخوردارند. علاوه بر این، انسان همواره در پی کشف و کاوش چیزها در اطراف خود با اهداف مختلف بوده. با گذشت زمان و پیشرفت و کاربردی شدن علم. دستگاه هایی به بازار آمد که در مدت زمانی کم. استفاده از آن فراگیر شد. دستگاه های فلزیاب، با هدف کاوش و جستجوی مناطق غیر قابل دید برای کشف دفینه های درون زمین، دیوار و…

در ابتدا. دستگاه های فلزیاب برای هدفی غیر از آنچه امروز هست. به کار گرفته می‌شد. اما امروز با گسترش آن علاوه بر کاربرد های نظامی، پزشکی، امنیتی و … این دستگاه ها برای دفینه یابی و طلایابی نیز استفاده می شوند. در واقع بخش اعظم کاربرد امروزه دستگاه های فلزیاب برای کشف انواع فلزات، طلا و سایر گنجینه های ارزشمند است.

 

 

فلزیاب اسکنر چیست؟ 09197977577
فلزیاب اسکنر چیست؟ فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

دستگاه های فلزیاب چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه های فلزیاب‌ برای شناسایی اجسام در محدوده خود، میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر (کویل یا لوپ) خود ایجاد می‌کنند. زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی دستگاه قرار بگیرد، شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلز یا سایر اهداف در اطراف دیسک خود خواهد شد و آن را آشکار کرده و وجود آن را اطلاع می‌دهد. هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده. توسط دستگاه بیشتر باشد. عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود. عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند و کمتر یا بیشتر می‌شود.

 

فلزیاب ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

با گسترش استفاده از فلزیاب ها، برای تطبیق این دستگاه ها با شرایط و کاربرد های مختلف. تغییراتی در ساخت و عملکرد آنها در پیش گرفته شد. برای مثال فلزیاب هایی با کاربرد امنیتی از لحاظ ظاهر و دقت و سایر ویژگی ها تفاوت های قابل توجهی با دستگاه های طلایاب داشتند. فلزیاب هایی که برای شناسایی و یافتن گلوله در پزشکی به کار گرفته می‌شد. برای استفاده آسان به صورت طبیعی باید از اندازه کوچکتری برخوردار می‌بود. طلایاب هایی که استفاده ژئوفیزیکی داشتند. به دلیل تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در آن ها از اندازه و پیچیدگی های خاص تری برخوردار بودند.

بر اساس همین تفاوت در کاربرد ها و نیازهای مختلف جهت استفاده از فلزیاب ها. روند تولید آن ها متفاوت بوده و در نهایت محصولات متفاوتی برای مصارف گوناگون عرضه می شوند. چند مورد از انواع اصلی دستگاه های فلزیاب را در ادامه ذکر می کنیم:

البته نمونه هایی که گفته شد. از پرکاربردترین نوع فلزیاب ها در بازار می‌باشد. در ادامه مقاله به شرح اینکه فلزیاب اسکنر چیست می‌پردازیم و کاربرد و مشخصات آن را شرح می‌دهیم. پیش از اقدام به خرید هرگونه دستگاه فلزیاب لازم است که اطلاعات کاملی را درباره آن دستگاه به دست آورید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا با آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهید و تجربه خوبی برای خود رقم زنید. همچنین کارشناسان مجرب شرکت زرشناسان برای ارائه اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان. آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشند.

 

 

فلزیاب اسکنر چیست؟ 09197977577
فلزیاب اسکنر چیست؟ فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

فلزیاب اسکنر چیست؟

کاربرد فلزیاب های اسکنر تصویری همانند سایر دستگاه های فلزیاب است. اما تقاوتی که دارد در نحوه شناسایی اهداف می‌باشد. فلزیاب های اسکنر بر خلاف نقطه زن ها هنگامی که فلزی را شناسایی می‌کنند بوق نمی زنند، بلکه موقعیت مکانی و جغرافیایی فلز و اطلاعات مهم دیگری را روی نمایشگر های خود به کاوشگر نشان می دهند.

نحوه ارائه تصویر در اسکنر ها

داده های دریافتی از سنسورهای مگنومتر .(مغناطیسی). توسط یک نرم افزار واسطه به تصاویر خروجی تبدیل می شود. اسکنر های تصویری به کمک سنسور های پیشرفته ای که دارند. زمین را اسکن و داده ها را جمع آوری می کنند. این داده ها در خروجی نهایی. به صورت تصاویری سه بعدی رنگی نشان داه می شوند. این اطلاعات بوسیله نرم افزارهای خاصی مانند نرم افزار ویژوالایزر سه بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا کاوشگران بتواند نتایج نهایی را به وضوح و جزئیات بیشتری مشاهده کنند.

کاربرد فلزیاب های اسکنر

یک اسکنر تصویری قادر است تا انواع راهروها و اتاقک های زیرزمینی را کشف و به اپراتور نشان دهد و همچنین این دستگاه قادر است تا فلزات با ارزش را از فلزات بی ارزش مانند آهن تفکیک کرده و در صورت برخورد با طلا به اپراتور هشدار دهد. تصاویر ارائه شده به اپراتور فلزیاب دارای اطلاعاتی همچون عمق هدف. سایز و ابعاد هدف. جنس هدف و … می باشد که می تواند باعث افزایش راندمان و کارایی و همچنین کاهش خطا و اشتباه در حین کاوش گردد.

 

ویژگی های یک اسکنر خوب

  • دارای سیستم تفکیک قدرتمند و دقیق باشد
  • عمق کاوش بیش از 3 متر
  • رابط کاربری آسان
  • قابلیت کانکت شدن به لپ تاپ و تبلت
  • ثبات و پایداری بالا
  • قابلیت لایو اسکن
  • اسکن اتوماتیک و دستی
  • استفاده از نرم افزار دقیق و مناسب برای کاربردهای صنعتی و شخصی
  • دقت بالا در کارهای با ریسک بالا
  • طراحی ارگونومیک و وزن سبک
  • امکان تونل یابی، اتاقک یابی و فضاهای خالی زیر زمین
  • قابلیت ارائه تصاویر زنده در حین کاوش
  • ارائه تصاویر با کیفیت و رنگی از اهداف زیر زمین
  • قابلیت کار در انواع محیطهای صحرایی شوره‌زار جنگلی کوهستانی و … را داشته باشد

 

 

فلزیاب اسکنر چیست؟ 09197977577
فلزیاب اسکنر چیست؟ فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

معایب اسکنر های تصویری

تا اینجا به بیان و بررسی ویژگی های برتر فلزیاب های اسکنر پرداختیم. تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در آن. و قابلیت شناسایی نوع هدف، ارائه تصویر، تخمین عمق هدف و… از امکاناتی هستند که عملیات کاوش را برای افراد بسیار ساده و موفقیت آمیزتر می‌کنند. اما در کنار اینها مواردی نیز وجود دارند که از آن ها می‌توان به عنوان معایب اسکنر های تصویری یاد کرد.

عملکرد پیچیده

به دلیل پیچیدگی فنی فلزیاب‌های اسکنر، نیاز به آموزش و یادگیری مجموعه کارکرد دستگاه و تنظیم آن و تمرین زیاد دارید. برخی افراد ممکن است با عملکرد و استفاده صحیح از این دستگاه‌ها آشنایی کافی نداشته باشند و سخت تر به نتیجه دلخواه خود از دستگاه برسند. البته هنگام خرید این نوع از اسکنرها آموزش کامل استفاده از آن به شما عزیزان ارائه خواهد شد. اما تسلط بر عملکرد آن نیاز به تمرین بیشتری دارد و این صبر و زمان بیشتری را نیز می‌طلبد.

قیمت بالاتر به نسبت سایر دستگاه ها

فلزیاب‌های اسکنر به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که در آنها استفاده می‌شود و قابلیت های بیشتر و پیشرفته تری که دارند، قیمت بالاتری نیز دارند. این ممکن است برای برخی افراد در دسترس نباشد یا بودجه آنها برای خرید این گونه دستگاه ها کافی نباشد.

در این مقاله به بررسی فلزیاب های اسکنر پرداختیم و از مزایا و معایب آن صحبت کردیم. همچنین بیان شد که یک اسکنر تصویری خوب باید دارای چه حداقل هایی باشد که عملکرد مناسبی را ارائه دهد. برای آشنایی با بهترین فلزیاب های اسکنر در انتهای مقاله. لینک های مرتبط درج شده است. برای آشنایی بیشتر با هرکدام از دستگاه ها روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

1- فلزیاب فول آپشن پروتون

2- فلزیاب تصویری اینونیو

3- فلزیاب تصویری EXP 6000

 

 

 

 

 

  • نمایندگی فلزیاب زرشناسان :

    • فروش فلزیاب های اورجینال،با ضمانت اصالت دستگاه برای اطمینان شما
    • شرکت زرشناسان دارای زمین تست میباشد،برای تست دستگاه مورد نظر شما قبل خرید
    • دارای گارانتی برای تمامی دستگاها
    • تعمیرات و ارتقا انواع دستگاها

     

خرید فلزیاب 09014444903   جهت مشاوره با مشاوران مجرب شرکت زرشناسان با ما در تماس باشید.

شرکت زرشناسان

خرید فلزیاب پین پوینتر در دیجی کالا

زرشناسان

اگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید،
همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت زرشناسان با ما در ارتباط باشید.
اینستاگرام زرشناسان
تلگرام زرشناسان

سوالکده (سوالات متداول فلزیاب)

خرید از دیجی کالا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اسکنر فلزیاب کینگ

اسکنر فلزیاب کینگ

ردیاب فایندر FINDER

ردیاب فایندر FINDER

دستگاه نقطه زن جبرا

دستگاه نقطه زن جبرا

ردیاب دلتا

ردیاب دلتا

فلزیاب نقطه زن کوچک

فلزیاب نقطه زن کوچک

اسکنر RX7000

اسکنر RX7000

پروژه ها


فلزیاب آژاکس
جت اسکن مدل Z300
ردیاب تام ایکس 60
ردیاب ST 3000
ردیاب لوکاتورز ایکس ۶
ردیاب گلد هانترgold hunter

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
تماس با ما