کاربردهای دستگاه فلزیاب

کاربردهای دستگاه فلزیاب

کاربردهای دستگاه فلزیاب

فلزیاب چیست؟ فلزیاب وسیله‌ای است که برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی یا گم شده درون زمین، دیوار یا اجسام دیگر به کار گرفته می‌شود. دستگاه فلزیاب‌ها میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می‌کنند.

 

 

کاربردهای دستگاه فلزیاب 09197977577
کاربردهای دستگاه فلزیاب فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

نحوه کار فلزیاب

دستگاه فلزیاب‌ها میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می‌کنند. زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک خود خواهد شد و آنرا آشکار و اطلاع می‌دهد. هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشند عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود. عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند کمتر یا بیشتر می‌شود.

جرياني كه از سيم‌پيچ فرستنده عبور مي‌كند، يك ميدان الكترومغناطيسي به سمت پایين ايجاد مي‌كند. فلزاتي كه در اين ميدان قرار مي‌گيرند، بخاطر خاصيت القاء الكترومغناطيسي از خود ميدان مغناطيسي ضعيفي توليد مي‌كنند. سيم‌پيچ گيرنده اين سيگنالها را دريافت مي‌كند و پس از تقويت به جعبه كنترل مي‌دهد تا سيگنالها در آنجا تجزيه و تحليل شوند. فلزياب بطور تقريبي باتوجه به قوي يا ضعيف بودن ميدان القايي مي‌تواند تشخيص دهد كه فلز در چه عمقي از زمين قرار دارد.

 

معرفی انواع فلزیاب

فلزیاب های VLF

دستگاه‌های VLF از جمله ابتدایی و ساده‌ترین انواع فلزیاب، طلایاب و گنج یاب است. ازجمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به عمق زنی کم و تفکیکی دقیق آن اشاره کرد. همین موضوع محبوبیت آن را برای کاوش‌های عمیق از بین برده است. البته اگر نیاز به کاوش در عمق زیادی نداشته باشید این دستگاه بسیار وسیله کاربردی و خوبی خواهد بود که هزینه کمتری نیز برای آن خواهید پرداخت. به‌خاطر تفکیک دقیق از دستگاه‌های VLF بیشتر برای سکه یابی و کاوش اشیا فلزی که به سطح زمین فاصله بسیار کمی دارند استفاده می‌شود.

نهایت عمقی که دستگاه‌های VLF در قالب انواع فلزیاب، طلایاب و گنج یاب می‌تواند بزند بین 1 الی 2 متر است. این دستگاه می‌تواند یک شی فلزی با ابعاد کمتر از 1 در 1 متر را در عمق حدودی 1 متری از سطح زمین پیدا کند. از دیگر مزایای این دستگاه‌‌ها کوچک بوده و وزن بسیار سبک آن است. از معایب آن نیز دیسک کوچک آن است که حدود 25 سانتی‌‌متر است. متأسفانه این دستگاه قابلیت نصب لوپ‌ها در سایزهای بزرگ مثلا 1 در 1 را ندارند.

دستگاه های فلزیاب پالسی

دستگاه‌های پالسی پیشرفته که به PI نیز معروف هستند ازجمله مدل‌های دیگر در بین انواع فلزیاب، طلایاب و گنج یاب است. این مدل قدرت بیشتری نسبت به مدل VIF دارد، ولی به‌خاطر استفاده از باتری‌‌های بزرگ و سنگینی که در آن به‌کاررفته است وزن زیادی دارد. معمولا و به‌صورت فابریک لوپ‌های متصل به این دستگاه‌ها در ابعاد 45 سانتی‌متری است. این لوپ‌ها کارایی خوبی دارند ولی برای عمق‌های زیاد یا جستجوی حجم کمتر باید به لوپ‌های 1 در 1 وابسته باشید که به‌صورت جداگانه قابلیت اتصال به دستگاه‌های پالسی پیشرفته را دارد.

 

 

کاربردهای دستگاه فلزیاب 09197977577
کاربردهای دستگاه فلزیاب فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

 

فلزیاب های تصویری

فلزیاب، طلایاب و گنج یاب تصویری دستگاهی است که در کنار امکان شناسایی فلزات قابلیت اسکن و ترسیم یک تصویر تقریبی از آن شی فلزی را دارد. البته نباید انتظار یک تصویر سه‌بعدی واضح را داشته باشید. این دستگاه‌ها با استفاده از میدان مغناطیسی قادر خواهند بود یک تصویر حدودی و در حد قابل‌درک از ابعاد، اندازه و زوایای شی را به شما اراده می‌دهند. برخی از مدل‌های پیشرفته و گران‌قیمت می‌توانند حفره‌ها و فلزات قدیمی که سال‌های سال در خاک مدفون شده است را شناسایی کنند. سپس آن را بر اساس رنگ‌بندی روی مانیتور به شما نمایش دهند.

همه دستگاه‌های تصویری دارای سنسور مگنومتر هستند. این سنسورها نسبت به فلزات روز از خود حساسیتی نشان نمی‌دهند. به طور معمول اسکن اشیا و فلزهای مدفون توسط نرم‌افزار ویژوالایزر انجام می‌شود که در این زمینه محبوبیت زیادی دارد. نکته جالب درمورد این دستگاه ها تصویری آن است که بعد از اسکن منطقه موردنظر به‌راحتی می‌توانید اطلاعاتی همچون عمق و حجم فلزات را برداشت کنید. همچنین نهایت عمقی که دستگاه‌های تصویری قادر به شناسایی هستند به نزدیک 15 متر می‌رسد.

دستگاه های شعاع زن

دستگاه‌های فلزیاب، طلایاب و گنج یاب شعاع زن معمولا برای کاهش محدوده جستجو مورداستفاده قرار می‌گیرد. در مناطقی که ابعاد محل مورد جستجو بسیار بزرگ باشد ابتدا باید محدوده جستجو را کاهش دهید، این کار توسط شعاع زنی انجام می‌شود. بر همین اساس دستگاه‌های و شعاع زن نیز وظیفه ردیاب یا شعاع زنی برای مشخص‌کردن محدوده احتمالی وجود فلز هدف را برعهده دارند.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید این مدل از فلزیاب، طلایاب و گنج یاب ها برای پیداکردن نقطه دقیق قابل‌استفاده نیستند و خطای بسیار بالایی نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر دارند. دستگاه‌های شعاع زن مدل‌های مختلف و متنوع با امکانات زیادی دارند، ولی معمولا حداقل خطای این دستگاه‌ها از 40 درصد شروع می‌شود.

 

 

کاربردهای دستگاه فلزیاب 09197977577
کاربردهای دستگاه فلزیاب فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

فلزیاب ها چه کاربردهایی دارند؟

دستگاه های فلزیاب همانطور که از نامشان پیداست برای تشخیص و کشف قطعات فلزی به کار گرفته می‌شوند. برخی از این دستگاه ها به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی و فناوری‌های جدیدتر و قابلیت های پیشرفته‌تر قادر به کشف اهداف بیشتری نیز هستند. در ادامه مقاله به دیگر کاربرد های این دستگاه ها اشاره کرده و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صنایع غذایی

ایمنی مواد غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد به طوری که عدم ایمنی مواد غذایی سبب شایع شدن بیماری های مختلف گوارشی، انواع سرطان ها و غیره شده و سلامت جامعه را به خطر می اندازد. از این رو نظارت و بازرسی مواد غذایی، آرایشی، دارویی و بهداشتی باید مورد توجه زیادی قرار گرفته. و قبل از ورود محصول به بازار به طور دقیق محصولات نظارت و بازرسی می شوند. یکی از مراحل مهم نظارت و بازرسی مواد غذایی این است که مواد غذایی تولید شده را از نظر وجود یا عدم وجود فلزات سنگینی مانند سرب و جیوه بررسی می کنند. برای بررسی آن ها از نوعی دستگاه فلزیاب مخصوص استفاده می نمایند که این دستگاه قدرت تشخیص بسیار بالایی داشته و قادر است تمامی براده های فلزی کوچک با اندازه ی 2 دهم میلی متر را نیز تشخیص دهد.

صنعت پتروشیمی

کاربرد دستگاه فلزیاب در صنایع پتروشیمی بر کسی پوشیده نیست. برای پیدا کردن خطوط انتقال نفت و گاز از این دستگاه ها استفاده می کنند. دستگاه های فلزیاب قابل استفاده در صنایع پتروشیمی علاوه بر اینکه باید قدرت تشخیص و تفکیک خوبی داشته باشند باید در تمامی شرایط جوی قابلیت کاربرد داشته باشند. از طرفی دستگاه فلزیاب صنایع پتروشیمی تنها بر روی زمین قابل استفاده نبوده و از این دستگاه ها بر روی عرشه ی کشتی و در آب نیز می توان استفاده نمود. این دستگاه ها به راحتی می توانند در زیر آب نفوذ پیدا کنند و نفوذ آن ها در زیر آب مشکلی در قدرت تشخیص آن ها ایجاد نکرده و به خوبی نیز کار می کنند.

 

 

کاربردهای دستگاه فلزیاب 09197977577
کاربردهای دستگاه فلزیاب فروش فلزیاب شرکت زرشناسان 09197977577

 

 

به صورت خلاصه کاربرد دستگاه های فلزیاب شامل موارد زیر می‌شود:

  • مصارف نظامی از جمله خنثی سازی میدان های مین و…
  • اهداف امنیتی در فرودگاه ها، درب های ورود و خروج، دادگاه ها، زندان ها و… جهت تشخیص انواع سلاح های سرد و گرم
  • اهداف باستان شناسی
  • معادن و کاربرد های مشابه ان
  • یافتن لوله های انتقال نفت، گاز و…
  • ردیابی سیم های عبوری در دیوارها و…
  • اهداف تفریحی و سرگرمی
  • درگاه های ورود و خروج فروشگاه های بزرگ جهت کنترل خروج اجناس
  • ربات هایی که با اهداف خاص ساخته و طراحی می شوند

 

 

 

  • نمایندگی فلزیاب زرشناسان :

    • فروش فلزیاب های اورجینال،با ضمانت اصالت دستگاه برای اطمینان شما
    • شرکت زرشناسان دارای زمین تست میباشد،برای تست دستگاه مورد نظر شما قبل خرید
    • دارای گارانتی برای تمامی دستگاها
    • تعمیرات و ارتقا انواع دستگاها

     

خرید فلزیاب 09014444903   جهت مشاوره با مشاوران مجرب شرکت زرشناسان با ما در تماس باشید.

شرکت زرشناسان

خرید فلزیاب پین پوینتر در دیجی کالا

زرشناسان

اگرشما کاربران گرامی به دنبال بهترین نمایندگی فلزیاب درتهران هستید میتوانید از طریق لینک مربوطه اقدام به خرید نمایید،
همچنین جهت تعمیر و ارتقا فلزیاب و فروش دستگاه فلزیاب خود به صورت حضوری و یا غیر حضوری میتوانید از طریق راه های ارتباطی شرکت زرشناسان با ما در ارتباط باشید.
اینستاگرام زرشناسان
تلگرام زرشناسان

سوالکده (سوالات متداول فلزیاب)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


ردیاب بست اکسپلورر

ردیاب بست اکسپلورر

اسکنر فلزیاب کینگ

اسکنر فلزیاب کینگ

ردیاب فایندر FINDER

ردیاب فایندر FINDER

دستگاه نقطه زن جبرا

دستگاه نقطه زن جبرا

ردیاب دلتا

ردیاب دلتا

فلزیاب نقطه زن کوچک

فلزیاب نقطه زن کوچک

پروژه ها


فلزیاب آژاکس
جت اسکن مدل Z300
ردیاب تام ایکس 60
ردیاب ST 3000
ردیاب لوکاتورز ایکس ۶
ردیاب گلد هانترgold hunter

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
تماس با ما